To 1994 ο κόσμος των supersport μοτοσυκλετών θ' άλλαζε για πάντα. Ήταν η χρονιά που η Ducati παρουσίασε την 916 και θα επαναπροσδιόριζε τον όρο supersport. Απέναντι στα τετρακύλινδρα ιαπωνικά θηρία τοποθέτησε μια δικύλινδρη λεπτή μοτοσυκλέτα, που μπορεί να μην είχε την ιπποδύναμη των Ιαπώνων αλλά με την καλύτερη ροπή, το χαμηλό βάρος, το εξαιρετικό πλαίσιο και τα ποιοτικά περιφερειακά, σκαρφάλωσε αμέσως στη κορυφή της κατηγορίας (κερδίζοντας και όλα, σχεδόν, τα πρωταθλήματα superbike κατά τη διάρκεια της καριέρας της).
Ένα άλλο αξιοθαύμαστο χαρακτηριστικό της ήταν η πρωτοποριακή σχεδίαση που της χάρισε ακόμη και θέσεις σε μουσεία σύγχρονης τέχνης ανά τον κόσμο. Το σχέδιο των Massimo Tamburini και Sergio Robbiano αποτελεί τον ορισμό του state of the art στο μοτοσυκλετιστικό λεξικό. Αν στους νεώτερους αυτό φαντάζει υπερβολή, να επαναλάβω ότι παρουσιάστηκε το 1994!