Πέμπτη 6 Ιανουαρίου 2011

Αφεντικό του εαυτού μου

Είναι καλή εποχή για να ξεκινήσεις τη δικιά σου δουλειά; Η προφανής απάντηση είναι όχι. Σκέφτομαι, όμως, ότι ποτέ δεν θα είναι. Αυτές οι ιδανικές συνθήκες για ένα start up νομίζω είναι μια ουτοπία. Πάντοτε κάτι θα συμβαίνει. Βέβαια η οικονομική κρίση που βιώνουμε είναι μεγάλων διαστάσεων.

Δεν ξέρω πια είναι η σωστή απάντηση. Σκέφτομαι όμως ότι ο κύκλος μου στη δουλειά που είμαι τώρα μάλλον κλείνει. Το μόνο που με κρατάει εκεί είναι η σιγουριά του ταπεινού μου μισθού. Το να ζητώ ενδιαφέρουσα δουλειά το 2011 εν μέσω κρίσης είναι μια υπερβολή; Το να ζητώ να είμαι αφεντικό του εαυτού μου και να πραγματοποιήσω τα ενθουσιώδη σχέδια που κατάστρωνα στο φοιτητικό μου σπίτι είναι μάταιος κόπος; Να κάτσω στ' αυγά μου και να ευχαριστώ το Θεό που έχω χρήματα που εξασφαλίζουν το φαγητό μου; Την επιβίωση μου.

Η τύχη βοηθάει τους τολμηρούς λέει το παλιό κλισέ αλλά η οικονομική καταστροφή σε περίπτωση αποτυχίας στιγματίζει ζωές. Αφορμή γι' αυτές τις σκέψεις στάθηκε το νέο ότι μια νεαρή φίλη, αφού απηύδησε με τις δουλειές που έβρισκε, άνοιξε κατάστημα με χειροποίητα κοσμήματα που δημιουργεί η ίδια. Προσπάθησε να πάρει κι επιδότηση αλλά δεν εγκρίθηκε. Μεγάλο βήμα. Μπράβο της. Ελπίζω να πετύχει.

Ίσως το 2011 να είναι μια κομβική χρονιά για μένα. Η ηλικία μου (31) είναι τέτοια που ίσως να πρέπει να πάρω κάποιες αποφάσεις. Κάποια πράγματα πρέπει να μπουν σε νέα μονοπάτια. Ένα από αυτά είναι και η δουλειά μου. Δεν μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου σε 10-15 χρόνια να είμαι στην ίδια δουλειά. Θα είναι στασιμότητα.

Στη ταινία The Social network ο πρύτανης του πανεπιστημίου λέει σε κάποια στιγμή σε φοιτητές: Μην ψάχνετε για δουλειά, φτιάξτε εσείς τη δουλειά σας.